Morze Bałtyckie, jedno z najbardziej zanieczyszczonych mórz na świecie, stanowi pole działania dla organizacji Race For The Baltic. Ich celem jest znalezienie skutecznych rozwiązań na jedno z największych wyzwań stojących przed Bałtykiem - eutrofizację. W ramach projektu, opracowują katalog najlepszych praktyk i technologii dotyczących przeładunków towarów masowych suchych, szczególnie nawozów i fosforytu.
26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Polska Agencja Prasowa przeprowadziła ankiety z kandydatami na prezydenta Świnoujścia. 7 kwietnia w walce o urząd prezydenta Świnoujścia zmierzy się czworo kandydatów: Joanna Agatowska (KWW Joanny Agatowskiej Świnoujście Wspólne Wyspy), Jan Borowski (KWW Jana Borowskiego Zmiana Pokoleniowa), Dorota Konkolewska (KW KO) oraz Paweł Sujka (KWW Pawła Sujki Wybieram Świnoujście). Nie zabrakło pytań dotyczących inwestycji portowych, offshore, czy planach związanych z molo.
Wszystkie polskie porty zamknęły ubiegły rok zyskiem; przeładowano w nich niemal 150 mln ton - poinformował podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Firma przeładunkowa Bulk Cargo – Port Szczecin, operująca w portach Szczecin i Świnoujście, ma za sobą niezły rok. Ze względu na nowe inwestycje wkrótce jednak wyniki firmy mogą być jeszcze lepsze.
Największe w Europie morskie porty energetyki wiatrowej zrzeszone w Offshore Wind Port Alliance chcąc rozszerzyć współpracę na wschód przyjęły do swego grona porty Szczecin-Świnoujście. List intencyjny został podpisany w Szczecinie 2 lutego br. podczas wizyty w Polsce króla Danii Fryderyka X.
Planowany głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu to jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat. Budowę potwierdzają i wspierają politycy koalicji rządzącej, podkreślając jej ogromne znaczenie strategiczne. Zapowiadają również współpracę z mieszkańcami pobliskich terenów.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej
Kolejny incydent z mostem w USA. Barka zalicza kolizję na rzece w Teksasie
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Michał Kaczerowski